• instagram

MOJE MIASTO TRÓJMIASTO

Jak Wam minął weekend? Szybko opowiem o moim.

Koleżanka mieszkająca w Gdańsku + Weekend Architektury w Gdyni= Molo w Sopocie.

Korzystając z Jej uprzejmości, okazji uczestnictwa w wykładach i pięknej pogody w piątek po południu spakowałam walizkę. A o 20:00 przechadzałam się gdańską starówką.

Jest to miasto do którego mam wielki sentyment. Byłam tam około 50 razy, a za każdym robi na mnie ogromne wrażenie.
W Gdyni spędziłyśmy pół soboty podziwiając jej ukryty modernizm. Na wykłady zaszłyśmy do Centrum Filmowego. Przeszłyśmy się Skwerem Kościuszki, pojechałyśmy na ukochane Molo. Ludzi tyle, że nie było czym oddychać ale widok żaglówek, zachodzącego słońca i bieli ławeczek przywołał we mnie ciepłe wspomnienia. Włoska kolacja. Ze względów finansowych padło na pizze ale wiem, że na pewno tam jeszcze wrócę. A pan Włoch nie omieszkał zwrócić na nas uwagę ;) Kino letnie na Teatrze Szekspirowskim to alternatywna rozrywka dla tych, którzy są za starzy na dyskotekę, a za młodzi na siedzenie nocą w domu. ‚Francesca Ha’ umiliła nam wieczór.

Niedziela pod znakiem plaży /swoją drogą chyba z tego też wyrosłam, już po pół godziny miałam dość leżenia mimo trzymania w rękach ciekawej książki/. Wykłady. W Polsce jest tyle do zrobienia pod względem architektury, że chyba muszę wziąć sprawy w swoje ręce. :D Obiad. Na łajbie oczywiście. Z falochronem w tle. Więc padło na rybkę.

Weekend intensywny. Wróciłam po 22. Zmęczona. Szczęśliwa. Więcej nie potrzebuję.

A dziś już wtorek i znowu pakuję walizkę. Życie jest za krótkie żeby spędzić je w jednymi miejscu. Ahoj!

Kto nie był- polecam- jeden z najciekawszych obiektów współczesnej architektury- Europejskie Centrum Solidarności, projekt arch. Fort z Gdańska. Wnętrza podziwiałam rok temu ale na pewno tam jeszcze wrócę.

Kto nie był- polecam- jeden z najciekawszych obiektów współczesnej architektury- Europejskie Centrum Solidarności, projekt arch. Fort z Gdańska. Wnętrza podziwiałam rok temu ale na pewno nie ostatni raz.

weekend 27- 2 04

Moje ukochane miejsce. Zdjęcie zrobione o godzinie 20:00 i 20:30. Nie ma co, jesień idzie.

Dzień 2. Wejście do Gdyńskiego Centrum Filmowego. Za ten obiekt firma ARCH DECO dostała nagrodę Eurobuild Awards za Projekt Architektoniczny Roku 2015.

Kultowa Kamienica Orłowskich przy słynnej Świętojańskiej 68. Architekt Zbigniew Kupc. Rok budowy: 1936.

Sopot. Wiele się zmieniło odkąd miałam okazje tam mieszkać-  w szczególności przystanek ukochanej SKMki. Piękny, przepiękny dworzec. Światowy poziom.

weekend 27- 2 0

Literki w ramach ArtLoop Festival na sopockim Molo. Do dzisiaj nie mam pojęcia co jest tam napisane.

Wykłady dzień 2. Wycieczki dzień 3. O budowanie tego co już jest. Wykład: Jerz Szczepaniak – Dzikowski z JEMS Architekci.

Poprzedni post
Następny post

0 comments on “MOJE MIASTO TRÓJMIASTO”

1. Magda napisał(a):

A w tle oczywiście EDF! :D

2. Ruda Wstążka napisał(a):

Kocham mieszkać w Trójmieście i zawsze chętnie czytam, o tym, co niemieszkańcom podoba się w tym miejscu. Bo jak się coś widzi codziennie to, niestety, zdarza się, że rzeczy powszednieją. A potem czytam i myślę „kurczę, faktycznie piękne to Trójmiasto” :D

3. beforeankadies napisał(a):

Również mam wielki sentyment do Trójmiasta i również w tym roku udało mi się je odwiedzić :)

4. Maria Koss napisał(a):

Moje miasto to Trójmiasto również:)